Rizs diéta

Bizony, még rizs diéta is létezik! A rizs ugyanis nagyon egészséges étel, mely az alap élelmiszereink egyike. Szinte az egész világon ismert – és bár termesztése elsősorban a melegebb, áraztásos területeken volt jellemző – napjainkra már a hidegebb területeken is termeszthető. Ugyan a világ rizskészletének 90 százalékát még mindig Ázsia adja, hazánkban is vannak rizstermelő területek. Főleg Jász-Nagykun-Szolnok megyében – Kisújszállás és Mezőtúr térségében – és Békés megyében. Itt Szarvas, Csárdaszállás, Köröstarcsa és Békés települések határában található földeken folyik a gazdálkodás.

Bár a rizs diéta nem ígér olyan könnyű fogyást, mint a cseresznye-, vagy eper diéta, de rendkívül jól variálható. Így legalább megunni nem lehet. Bármilyen rizs lehet, de a barna rizs hatása jótékonyabb.

Rizs jótékony hatásai a szervezetre

Ráadásul a rizs – főleg a hántolatlan barna rizs – sokféle vitamint, ásványi anyagokat és rostot is tartalmaz, mely a szerveztre igazán jótékony.

Rendszeres fogyasztás mellett a hatásai:

  • serkenti a bélrendszert, segíti az emésztési folyamatokat
  • magas káliumtartalmának köszönhetően gondoskodik arról, hogy a szervezetben felesleges folyadék ne halmozódjon fel
  • szabályozza a vércukorszintet
  • magas rost tartalmának köszönhetően telítettség érzetet kelt, így sokáig érezhetjük magunkat tőle jóllakottnak
  • B-vitamin tartalma jótékony hatással van az idegrendszerre

Rizs diéta minta étrend

Fontos a diéta alatt – mint bármely más fogyókúra esetén is – a megfelelő mennyiségű víz fogyasztása, ami legalább két, két és fél liter kéne legyen naponta. A rendszeres testmozgás is elősegíti a fogyókúrák hatásosságát. Ez a diéta nem arról szól, hogy napokig csak üres főtt rizst kell enni. Ennek a lényege, hogy naponta legalább kétszer fogyasztani kell belőle, de azt változatosan.

Minta étrend a rizs diétához

1. nap

Reggeli: két lágy tojás, két szelet puffasztott rizs, egy paradicsom

Tízórai: egy marék diákcsemege

Ebéd: egy adag zöldséges rizotto

Uzsonna: egy marék cseresznye (eper vagy bármilyen idény gümölcs)

Vacsora: 10 dkg sült pulykahús, egy bögre főtt rizs, zöld saláta

2. nap

Reggeli: 2-3 evőkanál rizs joghurtba keverve, fahéjjal ízesítve

Tízórai: gyümölcssaláta – bármilyen gyümölcsből, akár vegyesen is

Ebéd: 20 dkg grillezett csirkemell egy bögre főtt zöldséggel

Uzsonna: egy-két szelet puffasztott rizs vékonyan megkenve vajjal, uborkával

Vacsora: egy csésze főtt rizs, grillezett hallal, zöldsaláta

3. nap

Reggeli: egy adag rizskása – fahéjjal, reszelt almával, olajos magvakkal  

Tízórai: 1-2 szelet puffasztott rizs, vékony szelet sonkával, paprikával

Ebéd: egy adag zöldséges rizotto

Uzsonna: egy adag gyümölcsrizs

Vacsora: 15 dkg grillezett lazac, egy bögre párolt spenót

Az alábbi tippek segíthetnek még:

  • Ébredés után: Érdemes meginni egy pohár vizet legalább harminc perccel étkezés előtt. Segíteni fog a testnek felébredni.
  • Érdemes lefőzni annyi rizst egyszerre, ami 2-3 napra is elegendő.
  • Sok zöldség egy kevés rizzsel kombinálva, így rakjuk össze az étrendet. A zöldségek magas rost tartalmuk miatt kiegyensúlyozzák a vércukorszintet, így akadályozva meg, hogy folyamatosan éhesnek érezzük magunkat.
  • Bőségesen fogyasszunk mellé folyadékot, mert az rendkívül jótékonyan hat az anyagcserére és a gyomorban az élelmi rostokat is megduzzasztja.

Természetesen a mozgás és életmód váltás nem hagyható ki, ha hosszútávra tervezzük a súlyunk elvesztését.

https://femina.hu/fogyokura/intenziv_zoldseg_gyumolcs/

Vissza a kategória cikkeihez