Káposztás rizs

A káposztás rizs remek étel annak, aki a káposztát és a rizst is szereti vagy annak, aki már valamiféle változatosságra vágyik. A rizs – a burgonya és tészta mellett – az egyik alap élelmiszerünk, amit számos módon tudunk elkészíteni. De mindig van egy újabb és újabb recept, amit érdemes kipróbálni, hogy a megszokott köretek helyett valami mást is megkóstoljunk. A rizs ráadásul nagyon egyszerűen és könnyen elkészíthető – bár sokan tartanak a rizsfőzéstől. Tápanyagdús, egészséges étel, főleg, ha a barna vagy fekete változatait fogyasztjuk.  Ráadásul a káposzta is nagyon egészséges, érdemes minél többet fogyasztani belőle.

Káposztás rizs recept

Hozzávalók:

  • 30 dkg rizs
  • 2 nagy fej vöröshagyma
  • fél fej káposzta
  • 10 dkg reszelt parmezán
  • 1 kanálnyi tamari
  • 1 tojás
  • kakukkfű – ízlés szerint
  • csípős őrölt pirospaprika – ízlés szerint
  • olívaolaj
  • só – ízlés szerint

A káposztás rizs elkészítése lépésről – lépésre:

  1. Először a rizst alaposan megmossuk majd legalább egy fél órára beáztatjuk (barna rizs esetén akár egy éjszakra is be lehet).
  2. Majd a rizst egy szűrön jól lecsepegtetjük.
  3. Közben a rizs száraz rizs mennyiségének a háromszorosa mennyiségű vizet kimérünk és felforraljuk.
  4. Egy lábasban kevés olajat hevítünk és rátesszük a leszűrt rizst, kicsit megpirítjuk. 
  5. Majd ráöntjük a forró vizet, kavarunk rajta egyet és lefedjük.
  6. Visszavesszük a legkisebb lángra és 15-20 percig főzzük fedővel lefedve.
  7. Közben mossuk meg, majd vágjuk csíkokra a káposztát.
  8. A vöröshagymát pucoljuk meg és nagyon vékony szeletekre vágjuk fel.
  9. Egy serpenyőben kevés olajon pirítsuk meg a vékonyra szeletelt hagymát.
  10. Keverjük hozzá a felszeletelt káposztát néhány kanálnyi meleg vízzel, hogy ne égjen le.
  11. Ízesítsük tamarival, csipetnyi pirospaprikával, ízlés szerinti kakukkfűvel és sóval.
  12. Ezután mérsékelt tűzön lefedve pároljuk legalább 20 percen keresztül (néha kavarjuk meg).
  13. Mikor a rizs és a zöldségek is megfőttek, kenjünk ki egy tűzálló tálat olajjal, majd rétegezve tegyük bele a rizst és a zöldségeket, figyelve arra, hogy legfelülre egy réteg rizs kerüljön.
  14. Melegítsük elő a sütőt 180 fokra.
  15. Verjük fel a tojást és csurgassuk a rizs tetejére.
  16. Majd szórjuk meg a parmezánnal és az előmelegített sütőbe tolva süssük kb. 20 percig.

Jó étvágyat hozzá!

Káposztás rizs sajtkrémes zelleres fasírttal:

https://hu.wikipedia.org/wiki/Rizs

Vissza a kategória cikkeihez